Zakaj so družbena omrežja pomembna pri iskanju zaposlitve?

Vse se seli na splet. Stvari kupujemo v spletnih trgovinah, položnice plačujemo v spletnih bankah, dokumente urejamo na spletnih portalih. Nič drugače ni niti z iskanjem zaposlitve. Že nekaj let pri procesu iskanja zaposlitve prevladujejo spletni zaposlitveni portali in spletna mesta organizacij, ki objavljajo potrebe po novih kadrih. Pri iskanju zaposlitve pa postajajo vse bolj pomembna tudi družbena omrežja. Vse več delodajalcev objavi prosta delovna mesta, zbira prijave in preverja kandidate kar na družbenih omrežjih. Pri tem je najpriročnejše družbeno omrežje LinkedIn, saj gre za profesionalno omrežje, velik pomen pa igra tudi družbeno omrežje Facebook in Twitter.

Ste aktivni na teh družbenih omrežjih? Če še niste, preberite naslednje nasvete. Če nameravate ustvariti profil na družbenem omrežju, se zavežite, da boste na njem tudi aktivni. Ducat ustvarjenih nepopolnih profilov na različnih družbenih omrežjih vam nič ne koristi, raje se odločite za dve družbenih omrežji in izpopolnite profil do potankosti. Pazite, kakšne vsebine in slike objavljate, kdo so vaši prijatelji, komu sledite, kaj »všečkate«. Zakaj?

V spletu smo tisto, kar na spletu komuniciramo!

S prihodom družbenih omrežij ima vsak od nas občinstvo pred sabo: občinstvo, ki nas oceni na podlagi vsebine, ki jo objavimo in pogovorov v katere posegamo; občinstvo, ki nas izbere glede na naše interese in kaj lahko sporočimo. Mnogi mislijo, da je dober življenjepis in ustrezno znanje dovolj za iskanje službe ali pridobivanje stranke. V resnici ni tako! Tisto, kar vsak dan sporočamo z besedami in fotografijami, je ideja, ki jo imajo drugi o nas, tudi na profesionalni ravni.

Tako kot v mnogih drugih sektorjih je tudi iskanje novih strank in izbor osebja preplavila digitalizacija.

Ni več možen pogovor o delu brez upoštevanja držbenih omrežij. Namen tistih, ki iščejo podjetje ali strokovnjaka, ki bi zahteval storitev, ali nekoga, ki bi ga najeli za izvajanje določene naloge je, da najbolje ustreza njihovim potrebam. Če želite uspeti je pomembno vedeti, kdo ali kateri ljudje so pred vami. Socialna omrežja so idealno orodje za tovrstne raziskave, saj na koncu pogosto razkrijejo veliko več informacij, kot bi jih podjetje, strokovnjak ali hipotetični kandidat razkril med sestankom.

V tem okviru je zato nujno imeti dobro urejen in razvit socialni profil. Po drugi strani pa lahko pomanjkanje zavedanja o tem, katere vsebine je primerno objaviti na družbenih omrežjih, zavrne službo, kljub resničnim strokovnim znanjem, ki ustreza iskanim.

Zlata pravila, ki jih morate vedno vpoštevati pri skrbi za svoj profil na družbenih omrežjih so:

Posodobite svoje podatke (obiskani tečaji, področja dejavnosti, vrste podjetij v katerih ste delali itd.);

Pokažite svoje posebne spretnosti, pa tudi potencial in prilagodljivost;

Izpostavite sposobnost dialoga, zlasti z generacijami, ki niso lastne;

Izogibajte se neprimerni vsebini, kot so fotografije na katerih se zlorablja alkohol, fotografije dvomljivega okusa, nasilne, rasistične, seksistične vsebine, kakršne koli pritožbe, zlasti v zvezi s šefom, delodajalcem ali stranko.